Snygga till bilen!

Är det något vi tar för givet så är det vår bil. Den är där för oss och i vått och torrt tar den oss dit vi ska eller vill komma. Så det kanske är dags att visa den lite kärlek?

Det är inte bara proffs som gillar snygga bilar och många bilälskare där ute gillar att meka med bilens motor och interiör men utsidan får oftast en vanlig puts eller i vissa fall en omlackering. För att snygga till bilen på riktigt kan det vara schyst att byta ut dekoren helt och hållet. Gör som proffsen och satsa på en snygg bildekor som tydligt visar vem som äger åket och om du dessutom är egenföretagare kan det vara passande med att ha företagets logga. För att hålla bilen ung så länge som det går är det bra att underhålla den korrekt, eller som vi bilälskare säger: skämma bort Gamla Bettan lite då och då.

Hur underhåller jag min bil på bästa sätt?

Det är verkligen inte svårt att hålla sin bil i toppskick och det viktigaste för en riktig bilälskare är att ha regler som gäller både förare och passagerare. Ingen vill väl ha en ostädad och ful bil? Så en praktisk regel är att helt och hållet förbjuda förtäring av mat i en bil som rör sig, för att undvika spill och kvarglömda matrester. En tumregel är att alltid hålla bilens insida fräsch, är du dessutom singel har du ingen chans att få en potentiell partner att sätta sin fot i en skitig bil. en annan del av bilens insida som du måste sköta om är oljan. Kolla den en gång i veckan för att verkligen vara säker på att den gör sitt jobb så att bilen inte skadas och när du ändå håller på och mekar se till att kolla så att bromsarna fungerar som de ska!